FAQ - najczęściej zadawane pytania
1. Jak należy złożyć zamówienie na zakup aparatury?
Zamówienie należy złożyć na służącym w tym celu formularzu, określając przedmiot zamówienia, jego szacunkowa cenę oraz źródło finansowania (np. ZPU nr ...) oraz uzyskać akceptację dysponenta środków finansowych. Zamówienie jest realizowane zgodnie z ustawa o zamówieniach publicznych i zarządzeniem wewnętrznym. Aparatura dostarczana jest do składającego zamówienie. Faktury opracowywane są przez dysponenta środków finansowych.
2. Jak długo należy czekać na realizacje zamówienia?
W przypadku zamówienia z wolnej ręki (np. specjalistyczna aparatura dostępna tylko u jednego dostawcy) czas realizacji określają możliwości dostawcy oraz transport. Jeżeli wartość netto zamówienia przekracza 211.000 EUR, wymagana jest zawiadomienie Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w Warszawie o udzieleniu zamówienie z wolnej ręki w terminie wynikającym z ustawy. Prezes UZP może wtedy i z zasady wszczyna postępowanie kontrolne zasadności takiego postępowania.
W przypadku aparatury dostępnej u wielu dostawców, której przewidywana wartość netto w ciągu roku przekracza 14.000 EUR, zakupywana jest w innych trybach niż zamówienie z wolnej ręki W przypadku sprzętu masowego, powszechnie dostępnego (np. faxy, kserokopiarki, komputery) pojedyncze zamówienia są zsumowywane w uczelni i zamawiane np. w trybie przetargu nieograniczonego lub zapytania o cenę.
Na stronie internetowej ogłoszeń o prowadzonych postępowaniach na aparaturę znajdują się ogłoszenia o wszczęciu (zawierające datę otwarcia ofert) oraz o wyniku danego postępowania, prowadzonego w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki.
Biuro Zamówień Publicznych
NIP: 754-000-71-79, REGON: 000001382